Voordelen Cyclone-X

Direct meer motor koppel bij lage toeren.1Direct koppel bij lage toeren

Door een betere lucht-brandstofverhouding en een evenwichtiger ontbrandingsfront in de cilinders pakt uw motor, vanuit de lage toeren, beter op. De Cyclone-X maakt “Het Nieuwe Rijden” beter en aangenamer.

 

 

 

 

 

 

geoptimaliseerd verbrandingsproces  - meer lucht en betere mengverhouding lucht-brandstof

Bij alle zuigermotoren zorgt de op- en neergaande beweging van de zuigers voor de aanzuiging van verbrandingslucht in de motor. Bij lage toeren is het aangezogen volume beduidend lager en treed er vanuit bochten en obstakels ook minder werveling op die kan helpen bij de menging van brandstof en lucht.

 

Doordat de Cyclone-X de lucht spoelend maakt worden obstakels in het inlaatsysteem gemakkelijk genomen, de inwendige weerstand wordt door de Cyclone-X als het ware verminderd. Er wordt hierdoor bij lagere toeren toch voldoende lucht aangevoerd en door de werveling ontstaat er een betere mengverhouding tussen lucht en brandstof. Het resultaat: een beter geoptimaliseerd verbrandingsproces.

 

Direct koppel - minder schakelen

Hiermee is er eerder koppel beschikbaar, u zult direct merken dat de motor beter oppakt bij lage toeren. Ook zult u merken dat de motor niet meer zo snel zal gaan inhouden bij lage toeren. Waar u eerst moest terug schakelen naar een lagere versnelling bij het verminderen van snelheid en dus het afnemen van het toerental van uw motor, zult u nu ervaren dat de motor normaal oppakt.

“Het Nieuwe Rijden” wordt beter en aangenamer

Een belangrijk onderdeel van “Het Nieuwe Rijden” is om een verbrandingsmotor minder toeren te laten draaien en hiermee het brandstofverbruik te verminderen en het milieu te sparen. Waar voorheen een motor bij lage toeren nog al eens tegenvallende prestaties leverde, schokkerig en inhoudend gedrag vertoonde zal met de plaatsing van een Cyclone-X hier een einde aankomen. Het resultaat; u gaat eerder bij lagere toeren rijden en maakt "Het Nieuwe Rijden" aangenamer.