Ik ben erg tevreden met de Cyclone-X. Ik rijd een Mitsubishi Carisma Turbo Diesel uit 1999.
De eerste 250 km heb ik er niet zo heel veel van gemerkt, maar vanaf Eindhoven leek het wel of iemand een scheut Nitro aan de diesel had toegevoegd! Om 140 te rijden zeer weinig "gas" nodig, een mooie soepele rustige loop. Het motorgeluid is veel lager geworden en ik weet zeker dat hij veel zuiniger draait. We zijn zaterdag op ongeveer 3/5 dieseltank vanuit zuid Limburg naar Harlingen gereden. (Toegegeven, we hadden wel een beetje haast en de voet was wel wat zwaar..). Voor de terugreis was nog 2/5 tank over, we hebben onderweg niet hoeven tanken en thuis was de tank nog niet eens leeg! Ik heb het hier wel over 330 km enkele reis....
Perfect! Alsof er een andere motor in de auto ligt! Vooral bij het wegrijden, zelfs met aanhanger is nauwelijks gas nodig, de motor is in de lage toeren veeeeeel sterker. Vervolgens bij het accellereren geen sprake meer van inhouden (turbogat) en de accelleratiecurve is mooi gelijkmatig. Vanwege de veel grotere trekkracht in de lage toeren kan ik veel eerder schakelen en de toeren mooi laag houden zonder dat de motor daar enig probleem mee heeft.
Nu na een paar dagen wordt het motorgeluid steeds "zuiverder", er is met geen mogelijkheid meer een zwarte pluim uit de uitlaat te krijgen, het is alsof er een moderne commonrail onder de kap ligt.
Ik heb het apparaat gekocht en in laten bouwen door Bert van der Marel. Het was een kleine ingreep die ongeveer tien minuten geduurd heeft.
Kortom: prima product, hartelijk dank!
Groeten Ronald